آموزش

تفاوت پلکسی گلاس با شیشه چیست؟

تفاوت پلکسی گلاس با شیشه چیست؟

تفاوت پلکسی گلاس با شیشه چیست؟

تفاوت پلکسی گلاس با شیشه چیست؟ وقتی صحبت از مصالح پنجره می شود، گزینه های زیادی در دسترس است. با این حال، بسیاری از صاحبان خانه تصمیم خود را به شیشه یا پلکسی محدود می کنند.

پلکسی گلاس یک ماده پلاستیکی واضح و جامد است که از پلیمر و کربن ساخته شده است. پلکسی گلاس یک نام تجاری است که با نام ورق اکریلیک نیز شناخته می شود.

پلکسی گلاس شباهت زیادی به شیشه دارد. این یکی از شفاف ترین و مقاوم ترین مواد پلاستیکی موجود است، اما ورق اکریلیک از ورق پلی کربنات قوی تر نیست.

تفاوت بین شیشه و پلکسی گلاس!

اکنون که یک ایده کلی از هر دوی این محصولات دارید، بیایید جزئیات بیشتری را بررسی کنیم و تفاوت آنها را ببینیم.

هنگام مقایسه پنجره های شیشه ای و پلکسی، این عوامل را در نظر بگیرید:

پنجره های شیشه ای مقرون به صرفه تر هستند و می توانند نسبت به پنجره های پلکسی گلاس راحت تر نگهداری شوند. پنجره های پلکسی راحت تر خراشیده می شوند، بنابراین هنگام تمیز کردن آنها دقت بیشتری لازم است.
بودجه: شیشه به طور کلی ارزان تر، مقاوم در برابر خش است و به راحتی قابل بازیافت است.

در حالی که پنجره‌های پلکسی معمولاً گران‌تر از پنجره‌های شیشه‌ای هستند، می‌توانید برای خرید یک جایگزین پنجره سفارشی با قیمت مقرون‌به‌صرفه خرید کنید.

ترکیب: پنجره های پلکسی از اکریلیک شفاف، یک محصول پلاستیکی و بر پایه نفت ساخته شده است. از سوی دیگر، شیشه یک ترکیب غیر آلی و جامد است که از مایع به جامد سرد می‌شود.

بازتاب نور: شیشه در مقایسه با سطوح پلکسی به راحتی نور را منعکس می کند. با این حال، پلکسی گلاس شفافیت بیشتر و درخشندگی کمتری را ارائه می دهد.

تفاوت پلکسی گلاس با شیشه چیست؟

همچنین بخوانید: مزایای اکریلیک نسبت به بلوک های شیشه ای

شیشه ی خوردشده
یکی از مزایای پلکسی؟ مثل شیشه به راحتی خرد نمی شود. (عکس های سپرده)
●شکستن: شیشه به راحتی خرد می شود زیرا از مواد بی شکل ساخته شده است در حالی که پلکسی نرم تر است و خرد نمی شود.

بیایید به جایگاه این محصول در تاریخ نگاه کنیم. برای مدتی طولانی شیشه استاندارد لوازم خانگی شفاف بود. با توسعه و ظهور لوازم خانگی و تجاری Plexi، و مبلمان اکریلیک، به ویژه پس از جنگ جهانی دوم، جایی که به طور کامل برای اهداف نظامی استفاده می شد، شیشه تا حدودی کمتر رایج شد. امروزه، پلکسی گلاس همچنان کاربردهای زیادی در مبلمان منزل دارد که عمدتاً به دلیل استحکام مواد و ماهیت مقاوم در برابر شکستگی آن است.

استفاده از آن را به عنوان مبلمان و قطعات کاربردی ایمن تر می کند. در حالی که استحکام یک عامل کلیدی در استفاده از پلکسی گلاس است، این ماده نیز فوق العاده انعطاف پذیر و سبک تر از شیشه است.

همه این عوامل به ویژه ایمنی، وزن و چکش خواری پلکسی آن را به گزینه خوبی برای ایجاد دستگیره های کششی، دستگیره ها، میله های پرده و سایر سخت افزارها تبدیل می کند.

ورق های پلکسی شفاف از چه چیزی ساخته شدند؟

ورق های پلکسی شفاف از پلاستیک ساخته شده اند که دوام آنها را افزایش می دهد. شیشه از مایع منجمد ساخته شده است که شکستن یا خرد شدن آن را آسان می کند.

با این حال، وقتی صحبت از تمیز کردن می‌شود، ورق‌های شیشه استاندارد بر ورق‌های پلکسی گلاس برتری دارند.

هنگامی که شیشه اکریلیک در معرض حلال های تمیز کننده معمولی قرار می گیرد، به راحتی می تواند ترک بخورد. این بدان معنی است که شما باید روی حلال های پاک کننده ای سرمایه گذاری کنید که با ورق پلکسی سازگار هستند.

علاوه بر این، روش‌های تمیز کردن نادرست می‌تواند به راحتی باعث ایجاد خراش روی پانل‌های پلکسی شود. برای شیشه های استاندارد، فرآیند تمیز کردن بسیار آسان است، زیرا به سختی خراشیده می شوند و با اکثر محلول های تمیز کننده رایج سازگار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *