مقالات

اتصالات مانیسمان چیست؟

اتصالات مانیسمان چیست؟

اتصالات مانیسمان چیست؟

اتصالات مانیسمان چیست؟ لوله های فولادی به دو دسته اصلی جوشی و بدون درز تقسیم می شوند. نوع بدون درز آن به نام مانیسمن معروف است. لوله مانیسمان از فولاد ساخته شده و با یک لایه گالوانیزه پوشانده شده است.

قیمت لوله فولادی گالوانیزه مانیسمان نسبت به لوله های درزدار بیشتر است. لوله های فولادی معمولاً برای صنایعی مانند داروسازی یا مواد با ارزش مانند گاز و نفت به فروش می رسند. لوله های Mannesmann نیز برای حمل و نقل مواد خطرناک خرید و فروش می شوند.

 

اتصالات مانیسمان چیست؟

لوله های مانیسمان یا لوله های بدون درز مواد اولیه ای هستند که از ابتدای فرآیند شمش فولادی در صورت استفاده برای تولید محصولات از آن ساخته می شوند. لوله دیگر از ورق فولادی ساخته شده است.

این تفاوت دلیل اصلی استفاده از لوله های پتروشیمی در صنعت پتروشیمی، چاه های آب و آب عمیق و فاضلاب بوده و در حمل و نقل نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد

اتصالات مانیسمان چیست؟

لوله های فولادی ما “Mannesmann برای مخلوط آب-روغن” یک راه حل اثبات شده برای اطمینان از عملکرد طولانی مدت و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری سیستم های جمع آوری نفت در میادین نفتی پر از آب ارائه می دهد.

با جلوگیری از نشت و از دست دادن روغن ناشی از خوردگی خط لوله، لوله‌های ما به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کنند و در نتیجه به بهینه‌سازی داده‌های اقتصادی اپراتور کمک مثبتی می‌کنند

برای تشخیص مفاصل Mannesmann از مفاصل درزدار فقط از نظر ظاهری، کافی است آنها را از نظر بصری مقایسه کنید. اگر داخل اتصالات جوش داده شده را ببینید یا لمس کنید، متوجه برجستگی هایی می شوید که همان جوش ها هستند.

در حالی که با لمس یا مشاهده مفاصل Mannesmann این برآمدگی را نخواهید دید. البته این تنها راه نیست و در برخی موارد یک درز مخفی وجود دارد که باید مراقب باشید از جای مطمئنی خرید کنید تا به جای لوله مانیسمان به شما لوله درزدار نفروشند.

اتصالات تبدیل Mannesmann

برای اتصال دو لوله با قطرهای مختلف و یا تغییر سایز سر لوله از اتصالاتی به نام تبدیل استفاده می کنند. این نوع اتصالات فلزی مانیسمان در دو مدل مستقیم و کج تولید می شود و با توجه به کاربرد در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصالات تبدیل مانیسمان به گونه ای طراحی شده است که یک سر آن کوچک و سر دیگر آن بزرگتر باشد و برای اتصال لوله بزرگ به لوله کوچک و یا بالعکس استفاده می شود.

در این بخش، نحوه استفاده از اتصالات مختلفی را که به طور جداگانه بررسی کردیم و هر کدام را مرور کردیم، مورد بحث قرار دادیم.

روابط مبتنی بر ملاحظات مادی پس از آن، ممکن است از یک اتصال مادگی برای اتصال لوله به فیلتر، شیر آب یا هر قطعه دیگری از دستگاه که دارای رزوه نر است استفاده شود. فرض کنید می خواهید شیری را در وسط خط انتقال لوله آبرسانی نصب کنید که به خانه شما منتهی می شود تا در صورت لزوم ناگهانی، جریان آب را متوقف کند.

متوجه خواهید شد که صحافی در این مقطع زمانی برای شما مفید است. اتصال مساوی از اتصالات مساوی به منظور ایجاد ارتباط بین لوله هایی که قرار است به یکدیگر متصل شوند استفاده می شود. احتمال زیر را در نظر بگیرید: متوجه شده اید که قسمتی از لوله شما آسیب دیده است و برای تعمیر آن می خواهید یک طول دیگر لوله را به جای آن جایگزین کنید.

در این مرحله برای تداوم یک برهمکنش سطحی لازم است. به سادگی قسمت آسیب دیده لوله را با استفاده از اره جدا کنید، آن را تعویض کنید و سپس دو سر لوله جایگزین را با استفاده از اتصالی که قبلاً وجود داشت به لوله اصلی متصل کنید.

نیازی به نگرانی در مورد نشت آب نیست. از آنجایی که اتصال به گونه ای شکل می گیرد که دیگر هیچ شانسی برای نشت آب وجود ندارد، استاندارد سازی تبدیل رابطی که اندازه ها را تبدیل می کند به منظور تغییر اندازه لوله ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *